FF een berichtje - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marlies - WaarBenJij.nu FF een berichtje - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marlies - WaarBenJij.nu

FF een berichtje

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 September 2011 | India, Rishīkesh

dag allemaal,
Even een kort berichtje uit India. Ik ben pas gisteren vertrokken dus veel valt er nog niet te vertellen. De vlucht ging prima. Ik had een Economy comfort stoel geboekt met maar liefst 10 centimeter meer beenruimte. Dat klinkt niet als heel veel, maar was wel erg lekker. Ik heb het net voor de terugreis ook vast geboekt. Na aankomst in Delhi gaat het allemaal vlot, snel door de paspoortcontrole en ook de bagage is er redelijk snel. Bij de bagage zie ik ook onze reisbegeleider Pieter. We moeten nog even wachten op de bus maar rijden dan door een donker Delhi naar het hotel, ongeveer 45 minuten rijden. Ik duik maar snel het bed in, het is inmiddels tegen 1 uur. Vanochtend om 9 uur zijn we vertrokken voor de rit naar Rishikesh, die de hele dag duurt. Voordat we Delhi uit zijn, zijn we al een behoorlijke tijd verder, maar dat is ook niet zo raar bij een stad van 12 miljoen inwoners. We zouden eigenlijk naar de deelstaat Sikkim gaan maar vanwege de aardbeving die daar kortgeleden was, is het programma aangepast. Dus naar Rishikesh, een stad aan de Ganges ten noorden van Delhi. Onderweg is er veel te zien, natuurlijk de echte heilige koeien, maar ook veel winkeltjes en bedrijfjes langs de kant van de weg, fietsen, riksja's, bussen en auto's. De weg zou in Nederland geschikt zijn voor 2 auto's, maar hier rijden er standaard 3 op dezelfde hoogte, met daartussen nog wat fietsers en koeien. Gelukkig is het aantal ongelukken stukker kleiner dan het aantal bijna-ongelukken.Het is lekker warm, maar de bus heeft airco, dus we redden ons wel. We lunchen bij een groot restaurant. Ik heb een heerlijke met aardappel gevulde naan. We zijn net aangekomen in Rishikesh. Straks een hapje eten en daarna horen we wat hier morgen en overmorgen allemaal kunnen doen. Het begint net enorm te regenen en te onweren, koelt het voor even een beetje af!
Tot later!

• 27 September 2011 - 17:19

Wendy:

Klinkt weer goed! Ben dan ook helemaal niet jaloers.... ;-)

Vind je het goed als ik Carolien van der Werk het adres van je website geef? Ze heeft net een ticket India geboekt en wil ook naar Bhutan.

Veel plezier nog, geniet er goed van!

groetjes Wendy