Jammerrrrrrrrrr - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu Jammerrrrrrrrrr - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu

Jammerrrrrrrrrr

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 November 2010 | Nepal, Kathmandu

dag allemaal,
Nog even een laatste berichtje uit Kathmandu. Maar eerst terug naar Sauraha! We verbleven daar in een mooie lodge, vlak aan de rivier die de grens vormt van het Chitwan National Park. Op dag 1 vroeg opgestaan voor een jungle walk. Eerst de rivier over met een wat gammelige kano en daarna aan de wandel. We hebben ongeveer drie uur door het bos gelopen en jammer genoeg niet veel dieren gezien. Gelukkig nog wel wat apen, herten, vogels, een pauw en de bijzonder indrukwekkende wilde jungle kip! Daarna weer even terug naar de lodge en in de middag per jeep verder het park in. Het was een mooie tocht, maar wederom weinig dieren...We hebben nog wel een bezoek gebracht aan een centrum waar krokodillen worden gefokt. s' Avonds heerlijk gegeten in een restaurantje aan de rivier. Op dag 2 ben ik naar een olifanten centrum geweest. Wel erg zielig om die beesten te zien met kettingen om hun poten, maar dat is vooral om de bezoekers te beschermen. Bovendien wordt de olifant op deze manier beschermt tegen uitsterving (er wordt vooral veel gestroopt). In de middag heb ik lekker zitten lezen met mooi uitzicht op de rivier, waar net olifanten werden gewassen. 's Avonds werd er een kampvuur gemaakt en hebben we lekker gegeten in de tuin van de lodge. Ook nog een optreden van een lokale groep met een ' stick dance' . Niet helemaal mijn ding, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Gisterenochtend pas om 11.30 vertrek bij de lodge. Het was wel weer een lange tocht, uiteindelijk waren we om 19.00 bij het hotel. Het eerste stuk ging eigenlijk best voorspoedig (maar een stuk of 8 bijna-ongelukken gehad, dus dat viel mee), maar vlakbij Kathmandu liep de hele boel vast. Nadat we bijna een voetganger hadden aangereden mochten we met de bus niet meer verder de stad in en zijn we gaan lopen, gelukkig was het niet zo ver meer. We hebben ons 's avonds met een paar mensen vergrepen aan echte friet bij ' The first frituur in Nepal'! Vanochtend stond de Everest-vlucht op het programma. We zouden eigenlijk om 6.15 bij het hotel vertrekken, maar omdat het weer zo goed was, werd dat nog een kwartiertje eerder. Bij aankomst op het vliegveldje bleek het weer ineens een stuk minder goed te zijn en moesten we tot 9.30 wachten. Uiteindelijk brak de lucht een beetje open en konden we het vliegtuig in, allemaal een raamplek! Vervolgens moest een andere passagier nog plassen (heb je net 2,5 uur zitten wachten...maar waarschijnlijk hoefde ze toen nog niet...) en konden we niet vertrekken. Toen bleek dat het weer weer was omgeslagen en we de bergen niet goed zouden kunnen zien. Uitstappen dan maar, jammer maar weinig aan te doen. Gelukkig heb ik de bergen tijdens de vlucht van Singapore naar Kathmandu wel gezien en gefotografeerd. Nu heb ik net lekker een broodje gegeten en ga ik nog even shoppen. Vanavond nog een laatste diner in Kathmandu en dan morgen alweer het vliegtuig in, eerst naar Singapore en dan naar Amsterdam. Jammerrrrrr!