Tempels en tijgers - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu Tempels en tijgers - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu

Tempels en tijgers

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

23 November 2010 | Nepal, Sauraha

dag allemaal,
Met het vorige verslag uit Pokhara ging even iets mis, waarschijnlijk door de beveiliging van de computer. Voor wie wil weten wat ik in de periode tussen Katmandu en Pokhara heb gedaan, verwijs ik maar even naar het vorige (inmiddels wel succesvol geplaatste) verslag. Na een nachtje slapen in Pokhara hebben we 's ochtends gelukkig nog een glimp kunnen opvangen van de bergen! Daarna weer een lange dag in de bus, ongeveer 10 uur, van de bergen van Pokhara naar het laagland dichtbij de grens met India. Prachtige tocht en weer veel te zien onderweg. De mensen hebben inderdaad ook meer Indiase gelaatstrekken. Lumbini is bekend omdat prins Siddharta er is geboren en hij later Budha zou worden. Er is hier een boom waaronder hij geboren zou zijn, voor boedhisten een hele heilige plek. We hebben fietsen gehuurd, althans Indiase rammelbakken met een zadel, trappers en twee wielen en zijn met die dingen over het terrein gereden. Er staan veel tempels en er is een aardig museum over het boedhisme. Daarna even terug naar onze verblijfplaats, met een superlelijke tuin, door ons al bestempeld als budhisneyland. Daarna nog een kort fietstochtje (wel links blijven rijden!!) en nog even lekker gelezen op het terras. Vanochtend weer de bus in, op weg naar het Chitwan NP, ook in het zuiden van Nepal. Onze lodge ligt prachtig aan de rivier. Morgen gaan we beginnen met een jungle walk in het park, waar onder andere neushoorns te zien zouden moeten zijn. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat met jullie alles goed gaat. Hoorde iets over schaatstochten...
Doehoeg!

• 23 November 2010 - 16:07

Paps.:

Hoi Marlies,
    Goed dat je zo geniet, behalve dan de lange busreizen. Ga je ook nog raften?
    Lijkt mij ook wel gaaf!
    Wat betreft de schaatstochten: dat is wel voorbarig; het wordt in het weekend kouder met lichte nachtvorst.