JIEEEEEEHAAAAA - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu JIEEEEEEHAAAAA - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marlies - WaarBenJij.nu

JIEEEEEEHAAAAA

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

23 November 2010 | Nepal, Pokhara

dag allemaal,
Ik zit nog enigzins hyper achter de computer (zie ook de titel van dit stuk), maar ik zal later uitleggen waarom...
Voor het vertrek uit Kathmandu zijn we naar de stupa (een boedhistische tempel) in Bodnath geweest. Een mooie witte tempel, waar een botje van Boedha zou liggen. Veel boedhisten lopen hier rondjes om de tempel, altijd rechtsom, en draaien daarbij aan de gebedsmolens, ook weer rechtsom. Met dat draaien sturen ze als het ware ' goede dingen' de wereld in. Dat is ook de functie van de vlaggetjes die je hier overal ziet hangen, door de wind wordt de goede boodschap verspreid. Na de tempel volgt een relatief korte rit naar Bhaktapur, een andere koningsstad. Het centrum is zo goed als autovrij en de meesten huizen zijn nog van hout, heel sfeervol. Volgens één van mijn reisgenoten is dit het Volendam van Nepal, dus je kunt je er vast iets bij voorstellen! De volgende dag vertrekken we weer uit Bhaktapur en gaan we op weg naar een andere tempel waar op dat moment een hindoeistisch feest aan de gang is. Wij vonden het al aardig druk, maar we hoorden dat de meeste mensen pas 's middags zouden komen... Veel mensen, muziek, kleuren en geuren. Vanaf de tempel gaan we lopen richting onze volgende bestemming, Nagarkot. Een mooie tocht door de heuvels. Jammer genoeg is het niet heel helder (door mist en smog) en kunnen we de hoogste toppen en dus ook de Mount Everest niet zien. Maar onderweg valt er genoeg te zien. Ons hotel zou ook een prachtig uitzicht moeten hebben, maar ja... Na een lekker buffet met Nepalese gerechten (rijst met dal bhat, een soort linzenpuree, en spinazie en nog een prutje met kip en groenten) lekker slapen. De volgende dag op weg naar Dhulikhel. Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als in Nagarkot, in theorie een prachtig uitzicht...Heb me wel vermaakt, heerlijk met een boekje op het balkon. Gisteren hebben we een lange reisdag gehad, ongeveer 10,5 uur onderweg geweest. Onderweg valt er genoeg te zien, kleine dorpjes, grotere steden met veel bedrijvigheid, omgevallen busjes (minder leuk), een bruiloft, een soort optocht met muziek en nog veel meer. En nu zijn we in Pokhara, de tweede stad van Nepal op ongeveer 880 meter hoogte. Wel behoorlijk toeristisch, een soort Thamel-light. Normaal gesproken kun je hier de bergen van het Annapurna-massief zien, maar het is vrij bewolkt (gisteren zelfs wat regen). Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden over de titel: ik ben vanochtend wezen paragliden!! Uiteraard wel een tandemsprong, maar toch! Vooraf best een beetje spannend, maar echt supergaaf. Ik heb ongeveer een half uur in de lucht gehangen, drijvend op de termiek. Op een gegeven moment vloog er een adelaar naast ons, heel gaaf. Ik heb een cd-tje met foto's en een flimpje voor wie het niet gelooft! Ik ben nu net terug van een tochtje naar een waterval (had ik me ook wel kunnen besparen) en een Tibetaans vluchtelingenkamp. We hebben een bezoekje gebracht aan één van de huisjes, waar een Belgisch echtpaar was dat een dochter uit het gezin sponsort. Heel bijzonder om te zien hoe zij daar leven. Morgen vertrekken we naar Lumbini, de geboorteplaats van Gautama Budha. Ik ben benieuwd!! Tot later.
ps San, ik heb geen idee of ik 4-12 wat te doen heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 39295

Voorgaande reizen:

23 Maart 2018 - 23 Maart 2018

Japan 2018

27 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

De parel van Afrika

28 Oktober 2012 - 21 November 2012

De andere kant van de wereld

26 September 2011 - 15 Oktober 2011

India en Bhutan

06 September 2011 - 17 September 2011

Checkin' out Canada

24 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Avontuur in Zuid-Amerika

20 Februari 2011 - 27 Februari 2011

Mooi Marokko

13 November 2010 - 29 November 2010

Bergen, tempels en tijgers

Landen bezocht: