Quebec, Montreal & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marlies - WaarBenJij.nu Quebec, Montreal & Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marlies - WaarBenJij.nu

Quebec, Montreal & Toronto

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

14 September 2011 | Canada, Toronto

dag allemaal,
Alweer bijna aan het einde van de trip naar Canada! Gaat snel voorbij.
De tweede dag in Quebec was buitengewoon relaxt. Rustig ontbeten en toen de start gezien van de wielerwedstrijd. Het bleek een Grand Prix te zijn. Toch leuk om al die bekende renners voorbij te zien komen. Het rondje was ongeveer 12 kilometer, dus ik heb ze verschillende keren gezien. Aan het eind van de ochtend ben ik naar de bovenste verdieping van een hoog kantoorgebouw gegaan. Veel info over de stad, maar vooral een geweldig uitzicht! De St Lawrence rivier, het park waar ik eerder al was geweest, de binnenstad en hotel Frontenac. Ik weet niet waarom, maar dit schijnt één van de meest gefotografeerde hotels ter wereld te zijn. De rest van de middag lekker rondgeslenterd in het leuke wijkje St Jean Baptiste. Rond 16 uur zou de finish zijn van de wedstrijd en die heb ik meegekregen op een groot scherm in het park. Gesink wordt net tweede, zou toch leuk zijn geweest als Rabo had gewonnen! De volgende dag nog een rondje lopen en dan richting het station voor de reis naar Montreal. Die duurt ongeveer 3 uur, dus dat valt mee. Na aankomst in Montreal eerst maar naar het hotel en daarna een hapje gegeten. Zondag een beetje uitgeslapen en toen naar een hele gezellige buurt die vlakbij het hotel ligt, Le Plateau. Mooie huizen en gezellige eettentjes. Ik loop richting een groot park en wat zie ik daar: het wielergebeuren...het blijkt dat er die dag een Grand Prix wedstrijd in Montreal is, met dezelfde teams als in Quebec. Heb niet zoveel zin om het hele circus nog een keer te zien en loop fijn door het mooie wijkje en zit een tijdje lekker te lezen in een park. De volgende dag is het benauwd warm, maar gelukkig nog wel droog. Ik ga eerste ontbijten bij Eggspectation (goeie tip Annemieke!) en daarna naar de tentoonstelling van de World Press Photo, die net in Montreal is. Indrukwekkende foto's! Daarna loop ik nog wat door het oude centrum. Ik ben gelukkig op tijd in het hotel voordat de bui losbarst. Dinsdag weer een treindag, nu weer terug naar Toronto. Ik zit nu in een ander hotel, maar nog wel steeds in het centrum van de stad, dat volstaat met mega wolkenkrabbers. Vandaag ben ik naar de welbekende Niagara watervallen geweest. Eerst een bustocht van ongeveer 2 uur en dan nog een stukje met een andere bus. En dan ben ik er! De watervallen liggen op de grens van Canada en de VS. Het is prachtig om te zien, er valt 154 miljoen liter water per minuut naar beneden, wat een kracht! Gelukkig schijnt het zonnetje er ook mooi bij! Ik moet wel zeggen dat het indrukwekkend is om de watervallen te zien, maar om hier nou je huwelijksreis door te brengen (zoals sommige mensen echt schijnen te doen..) begrijp ik niet helemaal. Ben nu weer terug in Toronto en ga hier morgen nog lekker een dagje rondlopen. En dan vrijdag alweer in het vliegtuig naar huis...
Doehoeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 39284

Voorgaande reizen:

23 Maart 2018 - 23 Maart 2018

Japan 2018

27 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

De parel van Afrika

28 Oktober 2012 - 21 November 2012

De andere kant van de wereld

26 September 2011 - 15 Oktober 2011

India en Bhutan

06 September 2011 - 17 September 2011

Checkin' out Canada

24 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Avontuur in Zuid-Amerika

20 Februari 2011 - 27 Februari 2011

Mooi Marokko

13 November 2010 - 29 November 2010

Bergen, tempels en tijgers

Landen bezocht: