Fijn in Fez - Reisverslag uit Fez, Marokko van Marlies - WaarBenJij.nu Fijn in Fez - Reisverslag uit Fez, Marokko van Marlies - WaarBenJij.nu

Fijn in Fez

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

21 Februari 2011 | Marokko, Fez

Gisteren vertrokken uit het koude Nederland en nu zit ik in heerlijk zonnig Fez! De vluchten gingen prima, gelukkig niet al te veel overstaptijd in Casablanca, want op die luchthaven is niks te beleven. We zijn rond 23.30 in het hotel, dat in de Franse wijk van Fez ligt. Ziet er prima uit, alleen het gebruik van het toilet vereist wat oefening. Het is nogal krap en bovendien klapt de deksel steeds dicht. Ik heb inmiddels een goeie techniek ontwikkeld. Aan dit toetsenbord moet ik meer wennen, de letters zitten bijna allemaal op een andere plek... Vanochtend redelijk op tijd opgestaan en even geld gepind, dat kon namelijk gisteren niet vanwege demonstraties hier. We brengen vandaag een bezoek aan een keramiekfabriekje, een prachtig uitkijkpunt en natuurlijk de oude medina. Heel veel winkeltjes in hele oude smalle straatjes. Op een gegeven moment wordt het onrustig, mensen rennen langs, winkeltjes worden snel gesloten en er wordt geschreeuwd. Toch weer wat gedoe, maar verder hebben we er geen last van. Veel winkels blijven wel de rest van de middag dicht. De lunch is echt heerlijk, met allerlei verse salades en couscous met groenten. Daarna gaan we naar een leerlooierij, waar natuurlijk allerlei leren spullen worden verkocht. De rest van de middag slenteren we door de steegjes, gelukkig met een heerlijk zonnetje erbij! Morgen vertrekken we al vroeg voor een lange rit naar Merzouga. Vandaar gaat het per dromedaris verder de woestijn in. Ik ben benieuwd!