Eindelijk in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marlies - WaarBenJij.nu Eindelijk in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marlies - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Nieuw Zeeland

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zo, het heeft even geduurd, maar ik ben er! Afgelopen zondag ben ik vertrokken van Schiphol. Met een kleine vertraging omdat het entertainment systeem in de business class stuk was...het economy plebs zag overigens geen enkele reden om niet te kunnen vertrekken trouwens. In het vliegtuig begon de vrouw naast mij het nummer Mama Mia van ABBA te zingen, maar dit was gelukkig een eenmalig iets, waarschijnlij de zenuwen...De vlucht duurde bijna 12 uur, wel ff een zit. We komen in de ochtend (plaatselijke tijd dan) aan in Kuala Lumpur, waar het een heel stuk warmer is dan de nachtvorst waarmee ik Nederland verliet. Reisgenoot Barry heeft de vouchervoor ons hotel en we kunnen daar lopend naartoe. Onze kamers zijnnog niet klaar, dus we moeten even wachten en ondertussen regelt reisgenote Nora twee busjes, zodat we de stad kunnen gaan verkennen. Wezijn naar een aantal plekken geweest, natuurlijk de Petronas Towers! Ook naar de Batu Caves en het Merdeqa plein. Verder was het vooral erg warm... Na een fijne douche moeten we weer naar het vliegveld voor de vlucht naar Auckland die bijna 10 uur gaat duren, lekker vooruitzicht. Met dank aan een slaappil slaap ik gelukkig prima en we landen rond 13uur plaatselijke tijd. Dan door een redelijk streng uitziendecontrole met honden enzo. We maken onderweg naar het hotel vast een stop bij een mooi uitkijkpunt. Hotel is prima en heeft een superligging, lekker middenin de stad. We gaan eten bij de haven, lekker stukkie vis! Gisteren heb ik eerst samen met reisgenote Heleen een stukje gelopen naar het Auckland museum, dat erg mooi is. Veel te zien over de Maori cultuur. Daarna ben ik naar de Sky Tower geweest, het hoogste gebouw op het zuidelijk halfrond, met 328 meter hoog. Geweldig uitzicht over de stad! En gelukkig mooi weer, wil jullie niet jaloers maken maar het is hier ongeveer 20 graden en gisteren was het nog lekker zonnig ook. Aan het einde van de middag gaan we met de boot naar Davenport, een klein eilandje waar we eerst wandelen en dan Thais eten. Vanochtend zijn we weer vertrokken uit Auckland en zijn naar het noorden gereden. Eerst een stukkie ewandeld en hele hoge bomen gezien en we zijn nu in Paihia, aan de oostkust van het noordereiland. We hebben hier ook weer een prachtige wandeling gemaakt van ongeveer anderhalf uur (althans voor het grootste deel van de groep). Vanavond lekkere BBQ bij het motel. Zijn jullie weer een beetje op de hoogte! groeten van mij.

• 01 November 2012 - 11:24

Wendy:

Jeeuj Marlies, je bent er! Veel plezier in NZ, maar dat komt helemaal goed. Pahia is een geweldige plek om te zijn. En zo zijn er nog veel mooie plekke daar. Geniet van de mooie natuur, de leuke mensen, de fish-and-chips en bacon-egg pie, cadbury chocola en alles wat er nog meer geweldig is! Groetjes vanuit een regenachtig Arnhem!

• 01 November 2012 - 12:15

Nathalie Klein Kalvenhaar:

Haaaaiii Globetrotter!! Heel veel plezier in Nieuw Zeeland, jou kennende leg je de reis vast wel weer vast op de gevpelige plaat! Ben benieuwd naar de foto's straks! Groetjes Nat

• 01 November 2012 - 14:38

Carolien:

Hoi Marlies,

Alweer op je volgende trip, Nieuw Zeeland, lijkt me super! Die lange reis is vast heel erg de moeite waard...veel plezier!!

Groetjes,
    Carolien

• 01 November 2012 - 17:46

Bart:

Hey Marlies,

Je blijft maar gaan he. Maar voornamelijk genieten van dit wonderschone land :-)

Bart

• 01 November 2012 - 17:46

Bart:

Hey Marlies,

Bart

• 01 November 2012 - 18:24

Je-zus:

Hai Me-zus,
    Fijn dat je weer goed bent aangekomen, mama mia is wel minder erg dan een roggelende, stinkende dronken oude man toch?! Hoop dat je een leuke groep hebt of in ieder geval leuke reisgenoten. Zit je ook in van die luxe lodges?
    Hier inderdaad echt herfst. Vandaag zijn we naar ikea geweest, was wel te doen met Saar. Ze hebben daar een speciale ruimte, dus praktisch. Leuke dingen geshopt, en ja, altijd wat teveel!

Tot mails maar weer!
    San