Nu al verslaafd aan hokey pokey ijs!!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marlies - WaarBenJij.nu Nu al verslaafd aan hokey pokey ijs!!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marlies - WaarBenJij.nu

Nu al verslaafd aan hokey pokey ijs!!!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

hai vanuit een lekker zonnig Roturua. Maar eerst nog even terug naar Paihia in de Bay of Islands. De dag na aankomst gaan we een tour maken die in het teken staat van de Maori, de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. Maori is trouwens een naam die de Britten hebben bedacht. We maken kennis met Hone, chief van een van de grootste tribes hier. We krijgen instructies voor het peddelen in de catamaran, want dat is wat we gaan doen. Het heeft er vast idioot uitgezien, een hele groep Hollanders (en een enkele verdwaalde Belg) die, met zwemvesten aan, op de kant staan te zwaaien met hun peddels. Maar uiteindelijk mogen we dan toch het water in en het peddelen gaat wonderbaarlijk goed. We leren ook wat peddelliedjes, wat het geheel meteen een soort avondvierdaagsegevoel geeft. Hone vertelt over de geschiedenis en over zijn tatoeages. Dan meren we aan bij de marae (het gemeenschapshuis) dat Hone heeft gebouwd. Zijn vrouw en oom wachten ons daar op. We krijgen een bijzonder warm welkom. In de marae maken we een mooie ceremonie mee, erg ontroerend. Dan vertrekken we weer na een veel te kort bezoek. Omdat we zo goed peddelen mogen we doorvaren tot de haven. Daar nemen we met een hongi (een traditionele maori begroeting waarbij je je neus en voorhoofd tegen de ander aandrukt) afscheid van Hone. Het was een bijzondere ochtend die ik niet snel zal vergeten. In de middag ga ik samen met Heleen, Marjolein en Truus (onze 81 jarige moeder van de groep) naar het eiland Russell, dat op een kwartiertje varen ligt. We maken een leuke wandeling over het eiland en genieten van het uitzicht op de baai. Aan het eind van de middag gaan we weer terug naar ons motel. Op een gegeven moment gaat het verhaal rond dat Cor van de Mack Attack (een supersnelle boot) is gesprongen om met dolfijnen te gaan zwemmen. Was niet waar, maar het verhaal werd steeds mooier en groter en we hebben er erg veel lol om gehad tijdens het eten van fish and chips. Om het goed te maken gaat Cor hokey pokey ijs halen, heerlijk ijs met een soort butterscotch stukjes erin. Mjammie!! Gisteren hebben we een lange reisdag gehad, van Paihia via Auckland naar Roturua. We komen aan het eind van de middag aan bij ons geweldige motel, zelfs bij iedere unit een prive plonsbadje, super! Een deel van de groep gaat naar een maori voorstelling, maar ik eet samen met Heleen, Lisette en Wouter bij het motel een lekker maaltje dat we bij de supermarkt hebben gehaald. En dan lekker slapen en deze keer geen vroege wekker. Vanochtend heb ik samen met Lisette mountainbikes gehuurd bij het motel en zijn we eerst naar het meer gereden. Na een lekkere kop cappuccino was het tijd voor een fijn ritje langs het meer en langs de thermische activiteit waar Roturua bekend om staat. We rijden over wandelpaden, maar waar je in Nederland iets naar je hoofd zou krijgen in de trant van " je mag hier niet fietsen hoor" krijgen we alle ruimte en wensen mensen je een fijne dag. Wat een relaxte mensen! Na een stukkie gefietst te hebben is het lunchtijd. We zien een grote M en dat lijkt ons wel. We hebben alleen geen sloten en binnen staat een enorme rij...dan maar met de fietsen door de Mc Drive! Na ons maaltje rijden we weer terug naar het motel. Ik heb net even een wasje gedaan en een plons gemaakt in mijn eigen plonsbadje, heerlijk hoor! Nu nog even lekker van het zonnetje genieten en vanavond met de groep pizza bestellen. Morgen vertrekken we naar het Tongariro National Park, schijnt prachtig te zijn!!

• 04 November 2012 - 09:14

San:

Hi Mezus,
    Wat een leuk verhaal wee, leuk te lezen dat je je zo vermaakt.
    Met de fiets door de mc drive..jahoor...en dan 's avonds ook pizza???
    Geniet er maar lekker van...
    Hier gaat ie goed, geen nieuws.

Liefs,
    San

• 05 November 2012 - 16:39

Wendy:

Hai Mlies, klinkt super en erg herkenbaar! Heb je de Tongariro crossing gedaan? Geniet van al het moois!

Groetjes Wendy